چرا رتبه سایت من در گوگل افت کرد؟
تمام افرادی که صاحب تجارت و کسب و کاری هستند، خواهان افزایش فروش و بهره وری و سود آوری بیشتر در زمینه فعالیت خود می باشند. اما در شرایط فنی و آنلاین امروز، تنها راه موفقیت اینست که گردش پایدار ترافیک را به وب سایت خود داشته باشید. از آنجا که گوگل منبع اصلی ترافیک است، رتبه بالا در نتایج جستجو بسیار مهم است. شما بایستی به درستی وب سایت خود را راه اندازی کنید تا از این طریق صاحب صلاحیت هایی شوید تا بتوانید مشتریان خود را به مشتریان ثابت تبدیل کنید. اگر در جستجوی ارگانیک رتبه بهتری دارید، پس باید ترافیک بیشتری را از موتور های جستجو بدست آورید. اما هنگامی که وب سایت شما افت قابل توجهی در رتبه بندی جستجوی ارگانیک تجربه می کند، ترافیک، تجارت و درآمد خود را از دست خواهید داد.
دلایل زیادی در افت ناگهانی ترافیک وب سایت وجود دارد. در این مقاله سعی داریم برخی از این دلایل را بررسی کنیم:
شما رتبه های اشتباه را ردیابی می کنید
اگر سایت شما سالهاست که آنلاین است، ممکن است از کلمات کلیدی استفاده کنید که دیگر مرتبط نیستند یا منسوخ شده اند.
اما موتور های جستجوگر نیز به این پدیده پی برده اند که بایستی به جای تکیه بر یک یا چند کلمه کلیدی، بر جملات کامل با زبان طبیعی تر تکیه کنند.
استراتژی های خود را مورد ارزیابی قرار دهید و از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.
پیوند های گم شده
دلیل دیگری که ممکن است رتبه سایت شما کاهش یافته باشد اینست که پیوند ها را گم کرده اید.
برای رفع این مشکل بایستی با استفاده از ابزار های مناسب مانند Majestic پیوند های از دست رفته طی 90 روز گذشته را بررسی کنید.
یکی از دلایل افت رتبه از دست دادن لینک های زیاد است. برای بررسی این موضوع موارد زیر را بررسی کنید:
آیا لینک باعث افت سایت است؟
آیا پیوند های گمشده در همان صفحات سایت شما قرار دارند که در آن شاهد کاهش رتبه بندی هستید؟
آیا پیوند های ورودی به صفحات شما که رتبه خود را از دست داده اند افت داشته اند؟
آیا پیوند های کاهش یافته به صفحات وب سایت خود را مشاهده می کنید که صفحات دیگری را که رتبه پایین تری دارند پیوند می دهند؟
اگر پیوند های ورودی به سایت شما خراب شده اند و یا از بین رفته اند، باید دقیقاً مشخص کنید که این پیوند ها از کجا به دست می آیند و چرا خراب شده اند. سپس می توانید آنها را حذف و یا جایگزین کرده یا آنها را حفظ کنید.
برای تعیین مراحل بعدی باید هر پیوند به صورت جداگانه بررسی شود:
اگر پیوند ها به عمد حذف شوند، نشان می دهد که پیوند ها طبیعی نیستند و می توانند توسط گوگل پرچم گذاری و مجازات شوند.
گاهی اوقات پیوند ها هنگام بروزرسانی سایت خراب می شوند و یا تغییر می کنند. در این مورد بهتر است لینک ها بازیابی شوند.
اگر پیوند های داخلی با پیوند های جدید به منبع دیگری جایگزین شده اند، شما می توانید به منبع جدید نیز لینک دهید.
همیشه می توانید پیوند های قدیمی را با موارد جدیدی که کار می کنند جایگزین کنید.
بهتر است اقدامات اصلاحی را پیش از اینکه لینک خود را که باعث افت رتبه بندی در موتور های جستجوی گوگل می شود، انجام دهید.
تغییر مسیر های شکسته
اگر در حال راه اندازی یک وب سایت جدید هستید و یا اینکه به یک سرور جدید مهاجرت می کنید و یا تغییرات ساختاری در وب سایت خود انجام می دهید، به احتمال زیاد شاهد افت در رتبه بندی گوکل خواهید بود، مگر اینکه برنامه تغییر مسیر 301 خود را داشته باشید.
هنگام استفاده از تغییر مسیر 301 باید اطمینان حاصل کنید که نقشه های XML ، برچسب های متعارف و پیوند ها نیز بروز شده اند.
تغییر در الگوریتم گوگل
گوگل همیشه با تغییر در الگوریتم خود به دنبال راه هایی برای بهبود استراتژی ها و نتایج است.
بسیاری از سایت ها به دلیل این تغییرات صدمه دیده و متحمل رتبه بندی های پایین تر می شوند.
برای جلوگیری از دست کاری در بروزرسانی های گوگل، از یک استراتژی بازاریابی بین کانال و عبور و مرور مؤثر استفاده کنید که شامل رسانه های اجتماعی و سایر کانال های بازاریابی است.
سرعت بارگذاری مطالب در صفحه شما نه تنها بر رتبه بندی گوگل بلکه برتجربه کاربر نیز اثر می گذارد.
وقتی سرعت بارگذاری زیاد طول بکشد تعدادافرادی که صفحه وب سایت شما را ترک می کنند بیشتر خواهد بود و این موضوع بر رتبه بندی سایت شما تأثیر می گذارد.
مشکلات سرور سایت شما ممکن است نتیجه عملکرد حافظه پنهان باشد. مشکلات سرور بایستی هر چه سریعتر برطرف شود و شما بایستی از ابزار مناسب استفاد کنید تا چگونگی ارائه یا خزیدن یک URL در سایت خود را آزمایش کنید.
رقابت وب سایت های دیگر
این امکان وجود دارد که شما همه کار ها را درست انجام دهید اما باز هم شاهد از دست دادن ترافیک و افت در رتبه بندی شوید. یک دلیل برای این موضوع انجار کار بهتر توسط رقیب شما می باشد.
با تجزیه و تحلیل و نظارت بر فعالیت های رسانه های اجتماعی، پیوند استراتژی های ساخت و بازاریابی محتوا، رقبای خود را مورد توجه و بررسی قرار دهید و اقدامات لازم را به عمل آورید.
تغییرات طبیعی در گوگل
مواقعی وجود دارد که ممکن است شما شاهد سقوط در رتبه بندی موتور های جستجو باشید که نتیجه ای از ارتباط مستقیم با وب سایت شما نیست. هنگام مواجهه با چنین شرایطی لازم است بدانید گوگل غالباً بر اساس رفتار کاربر تغییراتی در نوع نتایج خود ایجاد می کند.
افت ناگهانی در رتبه بندی گوگل ممکن است حاکی از مجازات گوگل باشد. اگر سایت شما همچنان در رتبه بندی موتور های جستجوی دیگر مانند یاهو یا بینگ قرار دارد، این می تواند یک علامت تقریباً مطمئن باشد که سایت شما از مجازات گوگل رنج می برد. خواه این مجازات به صورت دستی باشد و یا اتوماتیک برای رفع آن بایستی اقدامات لازم انجام شود.
لازم است بدانید اقدامات دستی مواردی هستند که یک کارمند بجای نتیجه بروزرسانی های الگوریتمی اعمال می کند.
نتیجه گیری
میانبری برای افزایش ترافیک وب سایت و رتبه بندی موتور های جستجوگر شما وجود ندارد. برای افزایش حجم ترافیک وب سایت خود و رتبه بندی در موتور های جستجوگر گوگل بایستی آخرین اقدامات و بروزرسانی ها را داشته باشید.